PLOG: Eerste dag in Hannover

by - augustus 09, 2014

Ik ben weer terug! Gistermiddag zijn mijn vriend en ik weer teruggekomen van vakantie. Het was erg leuk! Vorige week hadden we geboekt en wegens privé redenen zijn we niet zo ver weg op vakantie gegaan. Gelukkig konden we nog terecht in een hotel mét zwembad, haha ;) Al met al was het een gezellige vakantie, ondanks dat het niet zulk prachtig weer was als in de warme landen. Ik heb maar besloten om een plog te maken over de eerste dag in Hannover. Niet over de dag dat we aankwamen, maar de eerste volle dag. :) Er komen niet meer plogs. De rest van de vakantie laat ik zien in de Weekly Journal die elke maandag online staat!

De eerste dag begon met een héérlijk ontbijtje! Met de nadruk op heerlijk. Je kon uit van alles kiezen -broodjes, beleg, thee, drinken - en het smaakte ook super lekker. Vooral de croissantjes, hmmm! En ik nam sowieso elke dag dat we daar waren, lekkere thee en versgeperste j'us d'orange. Er is geen betere manier om de dag te beginnen.

Op de dag dat we aankwamen, was het lekker weer. Maar helaas op de dag erna, deze dag, was het 's ochtends niet zo mooi weer. We reden naar de stad in de hoop dat het snel droog zou worden. We vonden een Primark en ik móest er gewoon een kijkje nemen. Hallo, een Primark met vier verdiepingen! We zijn er bijna twee uur in geweest om te shoppen.

En ja, we hebben veel gehaald, haha. De aankopen laat ik jullie nog een keer zien in een shoplog volgende week! Ik had later op de dag wel per ongeluk de Primark tassen op de grond gezet, waardoor er eentje nat werd en kapot ging. Dus toen hebben we alles maar in één zak geduwd, lol. En gelijk dat we de Primark uit kwamen, was het droog geworden, yes!

Als lunch namen we een heerlijk broodje bij de Noordsee; een restaurant/broodjeszaak met alleen maar vis. Zo hadden ze bijvoorbeeld tonijnwraps, broodjes zalm (die ik gekozen heb) en gefrituurde inkvis ringen. Het broodje zalm smaakte trouwens ook super goed!

Daarna liepen we verder de stad in. Wat is Hannover groot, zeg! Later op de dag gingen de stapel wolken weg en ging de zon ook nog een schijnen. Dit was trouwens bij het treinstation. Hier zijn we ook nog ingelopen, omdat er zeer leuke winkels in zaten.

Nog een keer bij Noordsee: heerlijke calamaris ringen gehaald. En het sausje was ook gemaakt van vis. Yummy!

Dit vond ik een super mooi gebouw! Het was niet eens een specifiek gebouw ofzo, maar er zaten gewoon winkels in. Maar ik vond het er gewoon mooi uit zien. Ervoor zat nog een fonteintje en daar hebben we even de calamaris ringen opgegeten. Even ontspannen.

Starbucks mag natuurlijk niet ontbreken! Mijn favoriete drankje is Vanilla Late. Mijn vriend had een gewone cappuccino gehaald, maar hij vond het niet lekker. Dus gelijk vond hij de hele Starbucks niks. Hoe kun je dat nou zeggen :(

's Avonds gingen we uit eten bij een heel lekker restaurant: Sausalios. Het was een mexicaans restaurant en wij houden van mexicaans eten. Vroeger gingen we ook altijd naar één mexicaans restaurant bij ons in de buurt om te eten als we het weer een maand met elkaar hadden volgehouden, haha. We zaten naast de keuken en daar werden alle heerlijke gerechten gemaakt. Daarna kwam het op de 'bar' (hoe zeg je dat?) te staan, zodat de obers het konden brengen. Maar het punt was, dat we MEGA lang moesten wachten op ons eten. Het was er ook echt super druk en hectisch en HONGER dat we kregen! Het was echt een straf om naast de keuken te gaan zitten...

Gelukkig, daar kwam het eten! Mijn vriend nam deze mega hamburger (kleiner hadden ze niet) met patatjes en ketchup en mayo.

Ik nam deze quesadillas (ik weet nog steeds niet hoe ik het moet uitspreken). Ze waren gevuld met stukjes kip, kaas en paparika en maïs. Ik kreeg er nog roomkaas bij en een dipsausje. Onder de quesadillas zaten nog stukjes aardappel. Ik zeg het misschien te vaak, maar ook dit was LEKKER! Helaas staan ze niet zo mooi op de foto.

Toen we weer terug waren bij het hotel, want het eten in het restaurant had mega lang op zich laten wachten, was het tijd om te zwemmen! Zoals je ziet was de lucht helemaal opgeklaard. Ik nam er een boek bij en daarna was het tijd om te gaan slapen.