Review - On Top van Anna Nooshin

Ik heb jaren lang bijna geen boek aangeraakt, maar de laatste tijd heb ik veel meer zin om te lezen. Op verschillende blogs las ik over over het inspirerende boek 'On Top' van Anna Nooshin dat net uit was en ik wist zeker dat ik dit boek gewoon moest hebben. Ik ben dol op boeken geschreven door passievolle mensen waarvan je energie krijgt wanneer je ze leest. On Top is geschreven door Anna Nooshin, founder van de website NSMBL. Ik had al eerder over haar en de website gehoord, maar na dit boek ben ik veel meer over Anna en haar hard working skills te weten gekomen.

Over Anna Nooshin
Anna is de oprichter van de website NSMBL, een bedrijf dat gestart is in 2011. De website is uitgegroeid tot een van de succesvolste online magazines van Nederland en -hoe kan het ook anders- ze heeft hier zelf keihard aan gewerkt. Anna Nooshin is dan ook zeker een onwijs inspirerende ondernemer wat mij betreft.

Over het boek
In het boek vertelt Anna op een heel persoonlijke manier over haar leven en welke sprongen ze heeft moeten maken wat betreft haar carrière. Ze verteld over haar jeugd, hoe ze vanaf toen al hard werkte, tot aan haar carrière op dit moment, zoals op welke wijze zij fotoshoots meemaakt. On Top zit vol met humor en zelfspot, want ze vertelt op een hele pure manier over haar leven en hoe zij de dingen ziet. Ook worden er -never seen before- privéfoto's gedeeld uit haar leven die een andere kant van deze vrouw laten zien.

Daarnaast staat het boek ook vol met tips hoe je het beste uit jezelf kunt halen. De titel 'On Top' gaat niet over het feit dat zij zogenaamd bovenaan staat, maar meer over hoe je de beste versie van jezelf kunt worden door en hoe je gelukt vindt. Het is een boek dat vol passie geschreven is en laat zien dat de weg naar succes geen rechte lijn is, maar eentje met pieken en dalen. On Top wordt ook wel een inspiratiegids voor jonge vrouwen genoemd en ik ben het daar helemaal mee eens.

Mijn mening
Ik wist van te voren dus niet precies wie Anna Nooshin was, maar na het lezen weet ik zeker dat ze een keiharde business woman is, die haar plek zeker verdient heeft. Anna is iemand die gelooft in hard werken en dat is precies hoe ik er ook over denk. Het is een heerlijk leerzaam boek waardoor je geïnspireerd raakt en het heeft mij zeker geholpen voor extra motivatie om het beste uit mezelf en mijn omgeving te halen.

Er is één hoofdstuk van dit boek dat ik helemaal geweldig vond: 'Instacraptalk'. Dat hoofdstuk gaat over het feit dat mensen Instagram foto's later posten en vaak op het moment dat zij even niets hebben om te plaatsen. Precies hoe de schrijfster van het boek dat zelf ook doet, zegt ze. Ook verteld ze dat ze altijd een witte achtergrond bij zich heeft zodat ze altijd foto's kan schieten die het waard zijn om op Instagram te zetten. Dit hoofdstuk laat zien dat het boek down to earth is en zeker niet zweverig of wat dan ook is. Het is een nuchter boek dat precies zegt waar het op staat. En dat is ook waarom ik opkijk naar Anna, want ondanks haar succes is ze nooit naast haar schoenen gaan lopen.

Het boek On Top is voor €20,- verkrijgbaar bij o.a. Bol.com.

Heb jij het boek al gelezen? Zo nee, lijkt het boek je iets voor jou?

Liefs, Maaike