PLOG - De eerste dag in het prachtige Italië

by - juli 31, 2015

Na een paar dagen in Italië geweest te zijn, kan ik nu zeggen dat ik weer helemaal terug ben! Ik vond het echt heerlijk om er een paar dagen tussenuit te zijn. Toch voelde ik - vanaf het moment dat ik weer een stap zette op Nederlands gebied - dat ik ook weer onwijs veel zin had om weer dingen te gaan doen, zoals bloggen. Vandaag laat ik jullie de eerste dag van mijn vakantie in Italië zien, kijk je mee?

Op vrijdag ging de wekker al enorm vroeg. Die nacht had ik ook nauwelijks kunnen slapen, want ik vond het best spannend om weer op vakantie te gaan. Na 3 uur slaap (!) stapte ik om half 6 mijn bed uit om de koffers te pakken, te ontbijten en daarna in de auto te stappen om gebracht te worden naar Münster door mijn lieve moeder.

Onderweg pikten we Mirel op, met haar ga ik samen naar Italië toe voor een paar daagjes. We zijn ontzettend zenuwachtig en hebben er ook reuze veel zin in! In Münster worden we gedropt en vanaf daar nemen we de trein naar Keulen.

Ondertussen wachten we tot de trein aankomt. Het is een enorm gedoe om alle tickets, kaartjes etc. onder controle te hebben, maar uiteindelijk gaat alles goed en komt de trein ook nog eens op tijd aan.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen kunnen we het niet laten om een mega kop Starbucks koffie te nemen. Het is alweer 11 uur en we hebben allebei weinig slaap gehad dus een Vanille Latté is zeker hartstikke welkom!

Na het vliegen, moeten we nog met de shuttlebus naar Verona en vanaf daar nemen we de trein naar Desenzano. We komen aan in het hotel en daar relaxen we een beetje. Na een uurtje kunnen we het toch niet laten om Desenzano te gaan ontdekken. We zien eerst deze mooie haven die vlak bij ons hotel ligt.

Daarna lopen we naar het strandje - dat ook lekker dichtbij zit - en koelen we af door even pootje te gaan baden. Wat is het weer toch heerlijk warm! Ik kom gelijk in de vakantiestemming en kan niet wachten op wat er de komende dagen nog allemaal gaat gebeuren.

Maar eerst is het tijd om te eten. Bij een heel leuk restaurantje ploffen we neer - we zijn nog steeds erg moe van de vlucht - en daar bestellen we gelijk drinken met héél veel ijsklontjes. Even afkoelen in het warme Italië.

En ja hoor, uit het menu dat we krijgen kiezen we gelijk voor een dikke, vette pizza. Welverdiend, dacht ik zo. Ik zeg er maar niet bij dat ik in deze vijf dagen dat we in Italië zijn, drie pizza's gegeten heb. Ze zijn zo lekker!

Na het avondeten lopen we nog even rond. Hoe leuk ziet dit bruggetje eruit 's avonds, wanneer de lampen aan zijn?

En na een lange dag komen we weer terug bij ons hotel. Tegenover ons hotel zit deze schattige haven met allerlei bootjes. Ook zijn er restaurantjes en ziet het er allemaal hartstikke gezellig uit. Moe, maar voldaan kruipen we in ons bed.

Stay tuned, binnenkort staat er nóg een plog online van een dag uit Italië!

Liefs, Maaike

You May Also Like

28 reacties

1. Ah ziet er nu al heerlijk uit voor een eerste dag! Ben benieuwd naar de rest!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's! Wel fijn dat je zo vroeg vloog, zo had je nog de hele dag! Het plaatsje ziet er prachtig uit, ik ben nog nooit in Italië geweest en volgens mij mag ik daar best van balen!

Reacties
    1. Het was inderdaad een fijne tijd om te vliegen, zo hadden we inderdaad nog wat aan onze eerste dag in Italië! Ik was trouwens ook nog nooit eerder in Italië geweest, maar het was echt prachtig <3

Verwijderen
  3. Het ziet er heerlijk uit! Leuk zo'n kijkje in je vakantie! :-)

BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen, Italie is zo leuk en mooi! Fijn dat je weer terug bent, heb je artikelen gemist <3 Ik kijk uit naar de volgende plogs!

1. Ah wat super lief van je Anna! Dankjewel <3

5. Wat mooi! Prachtige fotos van een mooie plek. Liefs

BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha in Italië moet je nu eenmaal heel veel pizza eten :) Ziet er mooi uit daar!

Reacties
    1. Haha gelukkig maar, nu voel ik me iets minder schuldig ;p Het was ook inderdaad prachtig daar!

Verwijderen
  7. Pizza in Italie is ook het lekkerst! Ik zou er waarschijnlijk ook zoveel eten hoor, haha :P

BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah ik hou van Italië. Het is er zoo mooi :)

9. Hhmm die starbucks zal wel gesmaakt hebben! <3

Reacties
    1. Dat zeker! Dat was echt hemels en we waren er echt aan toe na 3 uur slaap, hmmm <3

10. Ziet er super leuk uit! Vooral die haven! Wat schattig! <3

BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er mooi uit! Ik wil ook nog graag een keer naar Italië. Ben benieuwd naar de rest van de fotos :)

12. Wat een prachtige foto's! Ik ben echt zo gek op Italië en de pizza's daar vind ik ook zo lekker!

1. Ik kan voorlopig geen pizza meer zien, maar het was heer-lijk! <3

Verwijderen
  13. Ik vind het ook altijd fijn om vroeg te vliegen. Wat ziet het er daar mooi uit zeg!

BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om te zien! Heel veel plezier daar. :)

15. Wat ziet het er allemaal mooi uit, fijn zeg :-)!

16. Ik ben nog nooit in Italie geweest, maar het ziet er prachtig uit :)

Reacties
    1. Zeker een keer doen! De sfeer is precies hetzelfde zoals in de films, en het ziet er inderdaad prachtig uit

Verwijderen
  17. Oh wat is het daar mooi <3 Heel veel plezier (en we zien die jaloersmakende foto's wel komen!)

BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk om de foto's te zien van je vakantie. Ik wil graag geloven dat de pizza's daar erg lekker zijn.