PLOG - Een bezoekje aan Sirmione

Gisteren heb ik jullie meegenomen naar de belevenissen van mijn eerste dag in Italië. Vandaag laat ik jullie foto's zien van mijn tweede dag in Italië. We bezochten het stadje Sermione, dat ligt niet ver van Desenzano af. We hebben gevaren over het meer, gingen zonnen op het strand en aten geweldige hamburgers. Ben je  klaar voor een aantal jaloersmakende foto's?

Breakfast time! We zijn best vroeg gaan slapen gisteren - omdat we de hele dag gereisd hadden - en vandaag werd ik om 9 uur wakker. We sluipen snel naar beneden om het ontbijt in ons hotel te proberen. En het is heerlijk. We nemen er echt de tijd voor, want het sleutelwoord van onze vakantie is; genieten!

Al snel maken we ons klaar om met de veerboot te gaan. Deze veerboot neemt ons mee het Gardameer over, naar elk plaatsje wat je maar wilt. Het is nog maar 11 uur 's ochtends en het is nog bewolkt.

Al snel trekken de wolken weg en kiezen we ervoor om naar een plaatsje redelijk in de buurt van Desenzano te gaan: Sirmione. Het is 20 minuten met de veerboot en we hebben de hele rit een fantastisch uitzicht over het Gardameer. Deze foto is genomen toen we al dicht bij Sirmione waren.

We zien het kasteel al van de verte, maar we besluiten om dit kasteel eens van binnen te bekijken. Al snel is het ons duidelijk dat het om Castello Scaligero gaat. Best een mooie naam, vind je niet?

Er staan enorm veel trappen in het kasteel, want je kunt niet alleen het kasteel bezoeken maar ook beklimmen! Dit is de eerste 'verdieping' waar we belanden, al snel rusten we even uit want het is wel érg warm. Gelukkig was hier genoeg schaduw te vinden. Dit is Mirel trouwens, de vriendin waarmee ik op vakantie ging :)

En het uitzicht was ook niet verkeerd! Al is het niet goed te zien op deze foto, het was knetter druk in Sirmione. We waren blij dat we hier niet verbleven, want in de smalle straatjes werden we helemaal gek van alle toeristen om ons heen.

We beklommen nog een 'verdieping' en kwamen aan op het hoogste puntje van het kasteel waar we een hartstikke mooi uitzicht hadden. Het viel me ook op dat het Gardameer er ontzettend schoon uitziet met haar blauwe water; erg mooi!

Het is twee uur en we nemen de veerboot weer terug naar Desenzano. Bloedje heet natuurlijk, op het warmste tijdstip van de dag. We hebben zin om een duik te nemen in het Gardameer. Ontzettend veel zin!

We trekken onze bikini aan en lopen naar het eerste strandje dat we zien.

En dit was mijn uitzicht voor de rest van die middag. Ik ben een beetje verkleurd, en daar ben ik onwijs blij mee. Ik weet niet wat het is, maar ik word nooit snel bruin. Daarom ben ik ook zo blij dat het nu wel een beetje gelukt is! Check trouwens even het prachtige uitzicht wat wij hier hadden.

Om zes uur hebben we al aardige honger en we gaan weer op pad om een heerlijk restaurantje te zoeken. Dat is niet zo moeilijk, want Desenzano zit vol met allerlei restaurantjes. Ik geloof dat we wel keuze hebben uit 30 verschillende restaurantjes en uiteindelijk belanden we bij dit restaurant dat heerlijke hamburgers heeft.

Na het avondeten lopen we nog even verder om een leuk terrasje te zoeken waar we wat kunnen drinken. Cocktails zijn heerlijk - en daar hebben we er zeker ook een aantal van gehad - maar er gaat niets boven een ijskoude Aperol Spritz!

Ook van deze dag hebben we hartstikke genoten en ik moet er nog steeds enorm aan wennen dat we weer in Nederland zijn. Gelukkig is het de komende tijd wel goed weer, want ik moest er in het begin enorm aan wennen dat het weer in Nederland zo koud is, haha.

Ben jij al op vakantie geweest of ga je nog op vakantie?

Liefs, Maaike

You Might Also Like

18 reacties

1. Leuke foto's! Gelukkig wordt het komende week wat beter weer in Nederland, kan je hier ook nog een beetje bijkleuren.
    Liefs, Iris

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's! Weer terug zijn in Nederland na een te gekke vakantie is altijd weer even wennen! Gelukkig zou het weer wat beter moeten worden de komende dagen!

3. Wauw! Het is daar echt mooi. Schattig die huisje, en het kasteel is ook mooi. Ik ga dit zeker onthouden als we een keer vakantie plannen moeten maken.

Reacties
    1. Zeker doen! Desenzano is écht een aanrader vind ik, er zijn genoeg dingen om te doen en de omgeving is prachtig <3

Verwijderen
  4. Wat heerlijik! En dat uitzicht waar je aan het meer ligt en die bergen ziet, super mooi. Ik heb nu 2 weken vakantie maar ga nu gewoon leuke dingen doen in Nederland (en België)..In november ga ik naar Marrakech, dus nog even geduld!

5. Aaah het is daar zo mooi! Helaas zit ik de hele zomer gewoon in Nederland :(

6. Zo heerlijk om te zien! En in dat kasteel ben ik ook geweest, zo toevallig. Ik ben ongeveer 3 keer bij het Gardameer geweest, geweldige vakanties waren het. Ik hoop er nog eens naartoe te gaan! Ik ga zelf waarschijnlijk niet meer op vakantie deze zomer. X

Reacties
    1. Haha, super leuk! Er waren ook wel héél veel Nederlanders te vinden, dus ik denk niet dat wij de enige zijn.

Verwijderen
  7. Wat een heerlijk dagje! Lijkt me ook super leuk om dat met zo'n boot te doen. Het uitzicht vanuit het kasteel is ook echt top!

BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het daar mooi! Leuk en afwisselend dagje was het zo te zien. Dat kasteel ziet er super gaaf uit trouwens! Ik ben al een weekje naar Griekenland geweest en ga in oktober nog naar Maleisië en Thailand. Nog even wachten dus!

9. Ziet er echt super leuk uit!

10. De foto's zien er super uit! Ik kan niet wachten tot ik eindelijk op vakantie ga 11 augustus! xx

1. Wat leuk! Alvast heel veel plezier op je vakantie Marleen <3

Verwijderen
  11. Wat een leuke foto's! Lekker zo'n vakantie bij het Gardameer :)

BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk en gezellig!