PLOG #1 - Op weg naar Nice & de eerste dag op vakantie

by - mei 14, 2016

Hello guys, I'm back again! Een aantal nachten geleden ben ik laat in de nacht weer terug gekomen met het vliegtuig vanuit Nice. Ik heb een ongelofelijk leuke vakantie gehad waarbij ik echt ONTZETTEND veel foto's heb gemaakt. Nice is werkelijk een prachtige stad. Benieuwd naar de eerste fotosessie van mijn vakantie?

Het is vrijdag en we zijn al een aantal uurtjes onderweg naar het vliegveld. Nadat we geluncht hebben in de stad, lopen we naar het vliegveld toe met onze koffers. Let's do this!

We vliegen vanaf Eindhoven!

Na 1,5 uur gevlogen te hebben - wat super kort is eigenlijk - zijn we aangekomen in Nice. We nemen de bus naar ons hotel en vanuit ons hotel zien we dit super mooie uitzicht. Het hotel zelf zag er niet zo fancy uit, het was een supergoedkoop hotel. We sliepen er alleen maar, en voor dat geld vonden we het toch een fijn hotel.

De volgende ochtend gaan we als eerste naar het Cathédrale Orthodoxe Russe St-Nice. Dit is een Russisch kerkgebouw dat er onwijs mooi uitziet van buiten, maar ook van binnen.

Daarna slenteren we naar de bloemenmarkt: deze is elke dag te vinden in het oude centrum van Nice en je vind er spullen als zeepjes, fruit, bloemen en kunst. Alles ziet er super mooi en schattig uit!

Ook bekijken we een kerkje van binnen.

Daarna besluiten we om een klim te wagen naar het hoogste punt van Nice - waar dus een ontzettend mooi uitzicht schijnt te zijn. Het is warm, maar na honderden treden zijn we er bijna...

En ja hoor, we hebben het punt bereikt! Dat vraagt natuurlijk om een selfie, haha. Achter ons vind je het oude centrum van de stad en ook de Côte D'Azur.

Op het hoogste punt zit ook een waterval dat ons verkoeling geeft. Het is een warme dag!

En natuurlijk maakte ik ook nog even een foto van het uitzicht dat we hadden <3

Tijd om te gaan eten. We hebben ongeveer 10 kilometer gelopen deze dag; pffff. Deze verkoelende ice tea was HEEL erg nodig.

En we bestellen er ook nog een pizza bij, die ook nog eens ONWIJS lekker is. Dit is pas genieten :)

's Avonds lopen we over de Promenade weer terug naar ons hotel. De Promenade is de weg langs de kust en hij is wel 7 km lang! Gelukkig hoeven we niet zo'n heel eind te lopen naar het hotel, haha.

De komende twee dagen komen nog twee reisverslagen op mijn blog over mijn vakantie. Zijn jullie al benieuwd naar de rest van de foto's? :)

Liefs, Maaike

You May Also Like

11 reacties

1. Oh tikkeltje jaloers hoor. Wat heb je het daar mooi gehad <3 Ben benieuwd naar de rest.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie foto's, wauw! Die foto van het uitzicht is prachtig <3 Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Het is trouwens gevlogen in plaats van gevliegd haha!