Een weekend op het strand in Noordwijk

Afgelopen weekend ging ik een weekend naar Noordwijk met een vriendin. Ik heb heerlijk uitgewaaid aan het strand, drankjes gedronken in leuke strandtentjes, een flink stuk gefietst en lekker vaak uiteten geweest. Kijk je mee naar mijn weekend?

De wekker stond al om 8:30 uur en drie kwartier later staan we bij de bushalte met hele kleine oogjes, haha. De avond ervoor zijn we nog naar een salsa night geweest in de stad, dus we zijn wel een beetje moe.

Gelukkig heb ik ijskoffie gekocht voor onderweg! In totaal zijn we ongeveer 3,5 uur (!) onderweg om van Enschede naar Noordwijk te komen. Pfff!

We zijn nog een beetje lam van het lange reizen, maar nadat we de hotelkamer binnen kunnen komen en het er allemaal goed uitziet, frissen we ons even op en gaan daarna naar het strand.

Op het strand waait het echt ontzettend hard. Er zijn veel mensen bezig met kitesurfen (die kleine stipjes die je op het water ziet zijn allemaal mensen die aan het kitesurfen zijn). Het is wel een ontzettend mooi uitzicht, want zo vaak kom ik niet op het strand.

Om de harde wind een beetje te ontwijken (en omdat we nog een beetje moe zijn van de treinreis) spenderen we de rest van de middag in een strandtent. We zitten uit de wind op een loungebank en ik geniet van mijn favoriete zomerse drankje.

Hierna gaan we nog even uiteten en slenteren we rond in Noordwijk. Daarna gaan we al vroeg slapen, want de volgende dag willen we lekker veel dingen gaan doen.

De wekker staat weer vroeg, namelijk om 8:45 uur. We willen het ontbijtje in het hotel namelijk niet missen! Ik word langzaam wakker met thee, sinaasappelsap en twee broodjes. Yammie!

Na het ontbijt huren we al snel een fiets en voordat we helemaal wakker zijn, zijn we al aan het fietsen in de duinen tussen Noordwijk en Katwijk.

Een paar uur later komen we een lunchzaak tegen in Wassenaar. Hier neem ik een tosti met ham en kaas en samen komen we even bij van de fietstocht die we tot nu toe hebben gemaakt. En nu moeten we nog helemaal terug fietsen!

Onderweg nemen we nog een stop bij het strand mee. Opeens gaat de bewolking weg en gaat de zon schijnen. Vind ik helemaal niet erg! En gelukkig waait het ook niet meer zo hard als gisteren.

Look at that! De rest van de middag spenderen we aan het strand, in het zonnetje. Ik ben zelfs verbrand, want ik had niet gedacht dat het zulk mooi weer zou worden dus had ik mij niet ingesmeerd. Ach ja!

Nadat we uiteten zijn geweest, gaan we weer een terrasje op. Dit keer bestel ik een zoete, witte wijn.

De volgende dag maken we nog een strandwandeling en gaan we lunchen bij een strandtent. Dit was trouwens een ontzettend lekker broodje met zelfgemaakte tonijnsalade. Ik krijg er nu weer zin in!

Na de lunch pakken we onze spullen in en vertrekken we weer richting huis. Het was een super ontspannend weekend en ik vond het heerlijk om even bij het strand te zijn!

You Might Also Like

12 reacties

1. Ziet er heel erg gezellig uit! Mij lijkt noordwijk een ontzettend mooie plek.
    Leuk zo'n ontspannend weekendje met vriendinnen!
    Liefs,
    Evelien

BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er uit als een heerlijk weekend! Wat fijn dat de zon toch nog ging schijnen, dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij, haha <3

Reacties
    1. Inderdaad, daardoor voelde het in ieder geval aan als een échte vakantie haha :)

Verwijderen
  3. Wat ziet dit er fijn uit :) Mijn ouders zijn hier ook twee weken geweest!

BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie foto's het eten en het drankje zien er echt lekker uit!
    3,5 uur vind ik ook lang om onderweg te zijn dus ik snap dat jullie eerst nog wat moe waren :p

5. Heerlijk zo'n weekend! En fijn dat het ook nog een beetje lekker weer was!

BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt leuk uit! Ik ben net een weekendje naar Den Haag en Scheveningen geweest, heerlijk toch om ook in eigen land zo te kunnen genieten?!

Reacties
    1. Inderdaad! En het is dan helemaal fijn dat de zon ook nog eens schijnt :)

Verwijderen
  7. Altijd lekker zo'n weekendje weg! Ziet er leuk uit!:)

BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er super fijn uit! Krijg er helemaal een vakantiegevoel van, en dat in eigen land :)

9. Dat ziet er super fijn uit! Ik was laatst op Kijkduin en het voelt als een mini vakantie haha

10. Wat een leuke foto's! Ziet er heel gezellig uit allemaal. :)