MARSEILLE #1 - Notre Dame bezoeken & chillen op het strand

Het is even stil geweest op mijn blog, maar nu ben ik weer HELEMAAL terug! Ook ben ik al even terug van mijn vakantie naar Marseille. Het leek me leuk om aan jullie te laten zien wat ik allemaal meegemaakt en gezien heb in deze prachtige stad!

De eerste dag komen we rond vijf uur aan op vliegveld Eindhoven. We kunnen pas om acht uur het vliegtuig in, dus hebben we nog wel even om te eten. Op het vliegveld zat een heel lekker restaurantje waar we wat hebben gegeten.

Net voordat we kunnen boarden horen we dat we een uurtje vertraging hebben. That sucks!

Uiteindelijk zitten we om negen uur in het vliegtuig. We hebben een vliegreis van twee uur voor de boeg: lekker kort dus! Om elf uur komen we aan, maar we horen (en zien) dat er bosbranden zijn in en rondom Marseille. Het verkeer stond daardoor ook helemaal vast. De busrit duurt daardoor ook twee uur lang, in plaats van een halfuurtje. Eenmaal in het hotel aangekomen ploffen we gelijk op bed.

De volgende ochtend zien we gelijk hoe mooi Marseille is. We hebben een hotel dichtbij het station en die is gelijk ook helemaal versierd met allemaal mooie decoratie. Dit is één van de beelden die op het station stond.

We nemen ons voor om gelijk naar de haven van Marseille te lopen. Maar helaas hebben we allebei geen richtingsgevoel, dus raken we eerst verdwaald haha. Maar daardoor hebben we wel onderweg nog meer mooie gebouwen gezien!

Na anderhalf uur rondgeslenterd te hebben (terwijl het eigenlijk maar 20 minuten lopen is vanaf het hotel) komen we aan bij de haven. Daar liggen echt onwijs mooie boten, het is echt een plaatje om te zien.

Bij de haven staat ook een reuzenrad: ook een bekende bezienswaardigheid in Marseille.

We chillen even bij de haven, want het was best een lange wandeling die we gemaakt hebben. Check trouwens even de jacht die in de haven staat, rechts op de foto.

Na de lunch besluiten we om naar de Notre-Dame de la Garda te lopen. Het is best een klim, want deze kathedraal is het hoogste punt in de stad. Ik geloof dat ik wel 500 treden heb moeten lopen.

Maar uiteindelijk was de Notre Dame ook wel een plaatje om te zien. Zo mooi!

En de binnenkant zag er ook echt onwijs mooi uit. De decoratie bestond uit allemaal zoete kleuren, echt prachtig om te zien.

De rest van de dag spenderen we op het strand in Marseille. Na de klim naar de Notre Dame kunnen we wel wat ontspanning gebruiken. Gelukkig is het water super koud en kunnen we even afkoelen. Lekker!

Later op de avond lopen we nog rond bij de haven. Het is echt een super mooie plek, vooral met zonsondergang <3

Morgen komt het tweede deel online van mijn vakantie naar Marseille. Lijkt het jou een leuke stad om ook eens te bezoeken?