CITYTRIP MALTA #1 - Heerlijk ontbijt & shoppen in Valetta

Ongeveer 1,5 week geleden besloten mijn vriend en ik om spontaan een citytrip naar Malta te boeken. We hadden allebei een halve week vrij en mij leek het ook tof om er nog een keer tussenuit te gaan voordat ik begin aan mijn afstudeerstage. Afgelopen woensdag stapten we daarom in het vliegtuig naar Malta. In dit artikel neem ik jullie mee naar de eerste dag op dit mooie eiland!

Op donderdagochtend begon onze eerste echte dag in Malta. Ik werd om 8 uur 's ochtends al wakker, omdat de dag ervoor de wekker om kwart voor 6 stond om het vliegtuig te halen. Na een reis van 10 uur kwamen we eindelijk aan in ons hotel. Daarna hebben we helemaal niks meer gedaan (behalve gegeten bij een pizzeria), want we waren allebei hartstikke moe.

Nadat we eindelijk weer een goede nachtrust hadden, gingen mijn vriend en ik het ontbijt proberen in ons hotel. Ik nam een broodje met jam en een croissant met vanille vulling (die zijn ontzettend lekker!). Daarnaast had ik ook nog een verse j'us d'orange; how I love that in the morning <3

Na het ontbijt gingen we gelijk op pad. Het was onwijs mooi weer buiten, tijdens ons verblijf was het namelijk 18 graden met volop zon. Het leek net alsof het zomer was! En dat is echt bizar wanneer je je telkens beseft dat het nog maar begin februari is.

We liepen ondertussen langs de haven van Sliema richting Valetta. Alleen dat duurde erg lang, dus namen we voor het laatste stuk de bus. In Valetta hebben we nog een beetje geshopt in het winkelcentrum en hebben we nog een beetje rondgelopen en genoten van het uitzicht dat we hadden. Ook hebben we nog even gechillt in de Barakka Gardens, een klein maar super mooi parkje mét fontein. Daar liepen ook heel veel zwerfkatten rond, die het niet erg vonden om geaaid te worden.

Daarna gingen we weer terug naar Sliema naar ons hotel. Ik dacht dat ik verbrand was in mijn gezicht, maar dat viel gelukkig nog mee haha! Ik ben natuurlijk helemaal geen zon meer gewend. In een volgend artikel laat ik jullie onze tweede dag in Malta zien. Ook ga ik nog een artikel schrijven over ons prachtige hotel en over een té leuke hotspot in Valetta. Stay tuned!

You Might Also Like

13 reacties

1. 18 graden, wat heerlijk! Ik kan niet wachten tot de lente begint. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, zo'n croissantje met vanille vulling wil ik ook wel als ontbijt <3

BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk foto verslagje! Ik krijg meteen zin om naar Malta te gaan :)

3. Wat een super mooie foto's en fijn dat je er even tussenuit kon gaan! Ik kan de gelukkige vibes helemaal voelen, haha.

4. Wat een prachtige foto's! Malta staat ook nog op mijn lijstje.

BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh wat een prachtige foto's! Ik ben heel benieuwd naar je foto's en artikelen over Malta, het lijkt me geweldig om ook eens naartoe te gaan! En wat fijn dat het zo'n mooi weer was <3

6. Wat gaaf dat je naar Malta bent geweest! De foto's zien er zo mooi uit! Altijd leuk om ook wat te shoppen in een ander land! :)

7. Oeh heerlijk! Heb al wat foto's gezien, wat mooi daar zeg. En ohhh <3 18 graden, lovely!

BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaah ik krijg zoveel zin in zomer van al die zonnige foto's. Het ziet er prachtig uit!

9. Prachtige foto's! En wat een fijne temperaturen daar zeg. Toch heel anders dan hier in ons koude kikkerlandje haha :)

10. Nu krijg ik zo zin om daar naartoe te gaan . Het ziet er super uit. Ik hou van dat soort gebouwen

BeantwoordenVerwijderen
  11. oh heerlijk dat het daar 18 graden was! malta is echt super, ik ben er 4 jaar geleden geweest. erg leuk om je foto's te zien, en het te herkennen!

12. Die foto's zien er zo goed uit! Heerlijk!

13. Wat een leuke vakantie is het voor jullie.
    Super mooie streek zo te zien op foto's.