Griekenland #2 - Roadtrip naar de bergen & het paleis van Sissi

In de eerste week in Corfu hebben we een auto gehuurd en zijn we naar de hoogste berg van Corfu gegaan. Ook hebben we Achillion bezocht, het paleis van Sissi en zijn we naar een speciale plek gegaan om vliegtuigen te spotten die nét gingen landen (en dus net boven ons vlogen terwijl ze gingen landen). Deze roadtrip was echt onwijs gaaf!

Op een dag besloten we om een auto te huren, want we wilden weleens wat meer van Corfu zien dan de zwembaden bij het hotel en het strand van Dassia. We kregen een hele leuke blauwe auto te leen en het eerste wat we deden was naar de hoogste berg van Corfu rijden. We zijn eerst gestopt op Barbati Beach, wat een heel mooi strand was. Vervolgens zijn we de bergen op gereden waarbij we ontzettend mooi uitzicht hadden!

Daarna zijn we naar Achillion gereden; het paleis van Sissi. Dat was een mooi gebouw om te zien en even rond te lopen. Het was natuurlijk weer super heet, maar gelukkig hadden we ons autootje met airconditioning :) Aan het einde van de dag zijn we nog naar een speciale plek gereden - een bruggetje achter het vliegveld van Corfu. We hadden op internet gelezen dat dit een hele toffe plek was om vliegtuigen te spotten, want die vlogen namelijk nét boven je wanneer ze gingen landen. OMG, wat was dat gaaf! Er vlogen twee vliegtuigen boven ons langs om te gaan landen. Ik heb hier helaas geen foto's van gemaakt, maar wel video's. En wie weet ga ik nog een vakantie video maken, want ik heb wel meer video's gemaakt in Griekenland.

Op een andere dag zijn we wéér Corfu stad in geweest, want we hadden de eerste keer nog niet alles gezien (het was heet dus waren we weer snel teruggegaan). We zijn bij een heel leuk plekje gaan lunchen en daar namen we een club sandwich om te delen. Ik had daarbij een homemade ice tea (wat ik trouwens ook een keer zelf wil gaan maken!) en mijn vriend had een strawberry milkshake.

Een week later zijn we weer op roadtrip gegaan door Corfu, deze keer om de mooiste stranden van het eiland te ontdekken. Daarover meer in het volgende artikel!