Griekenland #3 - Naar de mooiste stranden van Corfu

In de laatste week van onze vakantie konden we het niet laten om wéér een auto te huren. Deze keer gingen we de mooiste stranden van Corfu bezoeken in Kalami, Kassiopi, Sidari en Paleokastritsa. In het laatste stadje hebben we óók nog gesnorkeld. En dat was ontzettend gaaf! In dit artikel neem ik jullie mee op roadtrip.

Omdat onze vakantie in Griekenland alweer bijna tot zijn eind kwam, konden we het niet laten om nog een keer een auto te huren. Op internet hadden we verschillende stranden/plekken opgezocht van Corfu die zeker het bezoeken waard waren. We hadden een top drie opgezocht van de mooiste stranden om te bezoeken. Onze eerste stop was in Kassiopi, daar heb ik samen met mijn vriend op de rotsen gezeten om samen naar de golven te kijken. Vervolgens gingen we door naar Sidari, daar was namelijk Canal D'Amour te zien: als je door dit kanaal zwom, kwam je volgens de legende snel je ware liefde tegen.

In Sidari zijn we gaan lunchen bij een restaurantje en namen we twee ijskoude drankjes om even bij te komen. Daarna zijn we doorgereden naar Paleokastritsa. Hier hadden we de hele tijd al naar uitgekeken, want dit plaatsje werd ook wel 'het paradijs van Corfu' genoemd. En we zagen dat je er héél erg mooi kon snorkelen. Eerder die week had ik al leren snorkelen (ik had dat nog nooit eerder gedaan).

Toen we eenmaal aankwamen in Paleokastritsa, snapte ik waarom het werd aangeprezen op internet: het was er ONWIJS MOOI! Die avond hebben we er ook gesnorkeld en dat was voor mij het mooiste moment van de vakantie. Ik zag allemaal mooie vissen waar ik achteraan ben gaan zwemmen en dat alles op een heel mooi strandje met allemaal rotsen op de bodem. It was beautiful.

Na deze twee weken op vakantie (zie Griekenland #1 en Griekenland #2) ben ik helemaal uitgerust en heb ik super veel en mooie avonturen beleefd. Zoals ik al eerder in een artikel vertelde, begin ik 1 augustus met mijn eerste fulltime baan ooit. Super spannend! Maar eerst heb ik nog een week vakantie waarin ik lekker veel ga bloggen.

You Might Also Like

8 reacties

1. Oooh wat heerlijk ziet dit eruit haha! Zo jaloers.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om een autootje te huren! Ik vind de stranden er echt prachtig uit zien. <3

3. Wauw, wat een prachtige foto's! Het ziet er echt uit als een geweldig mooi eiland. Geniet nog even van je weekje vakantie!

4. Wauw, prachtige plekjes inderdaad!! En heerlijk he, zo'n auto. Ben je zo flexibel mee!

BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk zo'n auto huren! Wat een prachtige stranden! Ik vind snorkelen altijd zo leuk! Van de week gaan wij dat ook weer doen in Kos! Oooh ik ben gek op Griekenland😍